T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / YUNUSEMRE - Hafsa Sultan İlkokulu

E GÜVENLİK OKUL EYLEM PLANI

HAFSA SULTAN İLKOKULU
E GÜVENLİK OKUL EYLEM PLANI

Günümüzde internet kullanımı çok hızlı bir şekilde yaygınlaşıp artarken, öğrencilerimize sanal dünyada güvenilir bir ortam oluşturmanın, risk türlerini ve sıklığını en aza indirmek için çözümler bulmamız gerektiğini biliyoruz. Bu nedenle çevrimiçi ortamda karşılaşılan riskler konusunda öğrenci, öğretmen, veli ve personellerimizi bilgilendirmek ve bilinçlendirmek için etkinlikler yapmaktayız.

            Gençlerin çevrimiçi ortamda maruz kaldığı risklerden biri de siber zorbalık veya çevrimiçi mağduriyettir. Yani elektronik iletişim şekillerini kullanan zorbalık veya taciz. Siber zorbalığın bazı örnekleri açıkça tanımlanabilirken bazı durumları açıklanamamaktadır. Siber kelimenin mağdurunu korkutmak için kullandığı dil ve taktiklerin cezai bir suç olduğunun açık işareti olduğu durumlarda olabilir, bazı durumlarda ise yalnızca bir şahsın kötü davranışlarından kaynaklanır. Siber zorbalık, genellikle eylemin tekrarını gerektirir. Siber zorbalığı yaygınlaştırma konusunda, özellikle geleneksel zorbalığa kıyasla açık bir anlaşma eksikliği var ve bu yaygınlığı hakkındaki istatistikleri etkiliyor. İnternetteki siber zorbalığa hitap etmenin bir yolu, okul zorbalığı ve siber zorbalık arasındaki bağlantıyı kullanmaktır. Okul zorbalığına, gençlerin sahip oldukları ve birbirlerine karşı olan ilişkileri ve tutumları geliştirmeye çalışan girişimlere denir. Bu tür girişimleri, çevrimdışı zorbalığa karşı koymak için potansiyel olarak etkili önleme tedbirleri olarak düşünülmekte ve çevrimiçi zorbalığa karşı koymada da yararlı olabilirler.

Gençlerin çevrimiçi mahremiyetlerini korumaları durumunda, internetin oluşturduğu riskler azaltılabilir. Kişisel bilgilerinin çevrimiçi olarak açığa çıkmasına daha az istekli olacak şekilde eğitilmeleri ve gizliliklerini nasıl yöneteceklerini bilmeleri gerekir. Bu tür eğitim, özellikle genç yaştan itibaren okullarda önemlidir. Ebeveynler ve çocukları arasındaki nesil boşluğu nedeniyle, birbirlerine güven duymalarını engelleyebilecek ve dolayısıyla çevrimiçi riskin etkili bir şekilde kontrol altına alınmasına neden olabilecek bir yanlış anlama olasılığı bulunmaktadır. Bu nedenle, gençlerle yetişkinler arasındaki iletişim teşvik edilmelidir; siber güvenlikle ilgili diyaloga girmek, boşluğu hafifletmeye ve güvenlik tedbirlerini geliştirmeye yardımcı olabilir. Bu tür diyaloglar aynı zamanda gençleri ebeveynlerini çevrimiçi olan kaynaklar ve web siteleri konusunda eğitmeye teşvik edebilir.


            Gençler ve yetişkinler genellikle çevrimiçi mağduriyet konusunda farklı yorumlara sahiptir. Yetişkinler bazı eylemleri bir şekilde düzeltme eğilimi gösterirken, gençler aynı örnekleri akranları arasında normal bir etkinlik olarak açıklayabilir. Başarılı ve etkili programlar, bireysel öğrencilerden ve sınıflardan, eğitimcileri ve öğrencileri birleştiren zorbalık karşıtı takımlara kadar, okulda her seviyede zorbalık karşıtı stratejileri teşvik etmek için çalışır.

E GÜVENLİK MÜFREDATIMIZ HAKKINDA ALINAN KARARLAR

1 . Mihver ve serbest etkinlik derslerinde ve rehberlik etkinliklerinde güvenli internet kullanımı ile ilgili kazanımlar eklenmesine ,.
2. İnternetin bilinçli kullanımı ile ilgili konuların tespitinin Okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışman öğretmeni Adem YİĞİT tarafından tespit edilerek diğer zümrelerle işbirliği halinde müfredata yerleştirilmesi sağlanmalıdır.
3. Çocuklarda bilinçli ve güvenli internet kullanımına dair bilgi, beceri ve tutumların geliştirilmesi  için seminerler düzenlenmesine, karar verilmiştir.
4. Okulumuzda MEB güvenli internet ağı mevcuttur.
5. Okulumuzda elektromanyetik kirliliğe ve internet güvenliğine önem verilmektedir.

 

CEP TELEFONU veya KAYDEDİCİ CİHAZLARIN KULLANIMI

1.Öğretmenler ve yardımcı hizmetler personeli cep telefonlarını öğrencilerin bulunduğu zaman ve ortamlarda kullanamazlar.
2. Öğrenciler okula getirmek zorunda kaldıkları cep telefonlarını girişte okul çıkışında almak üzere okul idaresine teslim etmek zorundadırlar. Sınıfta herhangi bir öğrencinin cep telefonu bulundurması ve dolayısıyla kullanması yasaktır.
3. Sınıf ortamında ve okul binası içinde cep telefonu bulundurma yasağını ihlal eden öğrencinin birinci ihlalde bir hafta, ikinci ihlalde iki hafta üçüncü ihlalde dönem boyunca cep telefonuna okul idaresi tarafından (süre bitiminde iade edilmek üzere) el konulur. Kural ihlali durumunda uygulanacak bu yaptırımı öğrenci velisinin de desteklemesi için, eğitim öğretim yılı başında (ya da öğrencinin kaydı esnasında) yapılan yazılı sözleşme ile velinin kabulü sağlanır ve imzası alınır.
4. Okul sınırları içerisinde herhangi bir öğrencinin Wi-Fi bağlantısına erişmesine izin verilmez. Diğer ifadeyle öğrencinin herhangi bir yolla şifreyi elde edip kablosuz ağ bağlantısına bağlanması yasaktır. Bu yasağı ihlal ettiği tespit edilen öğrencinin cep telefonuna bir hafta için el konulur.
5. Okul ve derslik sınırları içerisinde öğrenci tarafından cep telefonu sadece ders  etkinliği uygulamaları esnasında, öğretmenin kontrolü altında ve ders aracı olarak kullanılabilir. Bu amacın dışındaki kullanımlara izin verilmez.
6. Öğrenci cep telefon numarasının, öğrenci velisinin izin verdiği kişiler dışındakiler tarafından öğrenilmesine izin verilmez.
7. Velilerle her yıl, eğitim öğretim yılı başında yapılan toplantıda cep telefonu kullanımı konusunda bilgi verilir.
8. Öğretmenlerle (eğitim öğretim başında, ortasında ve sonunda olmak üzere) yılda üç kez yapılan öğretmenler genel kurulunda okul güvenliği ve dolayısıyla cep telefonu politikası hakkında değerlendirme amaçlı tartışmalar yapılır.

 

OKULUMUZDA GÖRÜNTÜ VE SES KAYDI ALINMASI VE YAYINLANMASI
1. Okul idaresi tarafından görevli kılınanlar haricindeki kişiler tarafından ve öğrenci velilerinin bilmek istedikleri etkinlik ve programlar dışındaki zamanlarda, okul ve okul bahçesi sınırları içerisinde fotoğraf ve video çekimi yapılamaz. Bu yasak bir öğrencinin diğer bir öğrencinin fotoğraf ve videosunu çekmek istemesi durumunda da geçerlidir.
2. Okul idaresi tarafından görevlendirilen kişilerin çektiği fotoğraf ve videolar ancak Okulun resmi web adresinde ve sanal ortamlarında, ilgili öğrenci velisinin talep ve yazılı onayı ile yayınlanabilir. Öğrencisi için onay vermeyen velinin öğrencisi ile ilgili fotoğraf ve videolar yayınlanmaz.
3. Velisi tarafından fotoğraf ve video görüntülerinin çekilip yayınlanmasına onay verilmeyen öğrencilerin, çekim esnasında psikolojik baskı yaşamaması için tedbirler alınır.
4. Okul görevlileri tarafından yayınlanan resim ve videolarda öğrencilerin kişisel bilgilerine kesinlikle yer verilmez. Öğrenciler, bir video konferans araması veya mesajı hazırlamadan veya cevaplamadan önce bir öğretmenin iznini isteyecektir. Video konferans, öğrencilerin yaşı ve yeteneği için uygun bir şekilde denetlenmektedir. (okullar bunun nasıl uygulanacağını ve başarılacağını listelemelidir) Veliler ve bakıcıların rızası, çocuklar video konferans faaliyetlerine katılmadan önce edinilecektir. Video konferans, sağlam bir risk değerlendirmesini takiben, resmi ve onaylanmış iletişim kanalları vasıtasıyla gerçekleşecektir. Sadece ana yöneticilere video konferans yönetim alanlarına veya uzaktan kumanda sayfalarına erişim hakkı verilmektedir. Eğitimli video konferans servisleri için oturum açma ve şifre bilgileri yalnızca personele verilir.Online dersler kapalı bir sistem üzerinden yalnızca okula kayıtlı öğrenciler ile yapılabilir.

 

ÇOCUKLARA YÖNELİK e GÜVENLİK ÖNLEMLERİ

-Aileye yönelik çocuk ve ergenlere denetimli, sınırlı ve amaçlı kullanım sağlayabilmeleri ile ilgili bilinçlendirme çalışmaları yapmaktayız.

- İnternetin güvenli kullanımı ile ilgili paketlerin tanıtım ve yaygınlaşmasını sağlamak için tanıtımlar yapmaktayız.

- Evlerde limitli internet kullanımını teşvik etmek için velilere ve ebeveynlere rehberlik yapılmaktadır.

- Kullanım farkındalığına yönelik uygulamalar geliştirmek için derslerde bu konuya öncelik verilmektedir.

-Ebeveynleri denetim yolları ve teknolojik imkânları ile ilgili bilinçlendirmek ve gerekli uygulamaları geliştirmek ve yaygınlaştırmak için üniversiteden kamu kuruluşlarından yardım alınmaktadır..

OKUL PERSONELİNE YÖNELİK GÜVENLİK ÖNLEMLERİ                     
- Okul sistemlerini ve cihazlarını kullanırken takdir yetkisi ve profesyonel davranış gereklidir. Personelin tüm üyelerine, profesyonel ve kişisel olarak, güvenli ve sorumlu İnternet kullanımı konusunda güncel ve uygun personel eğitimi, düzenli (en az yıllık) temelde çeşitli şekillerde sağlanmasına,
- Çalışanların hepsi, çevrimiçi davranışlarının okuldaki rolü ve itibarını etkileyebileceğinin farkına varacaktır. Mesleği veya kurumu  tehlikeli durumuna düşürdüğü veya mesleki yeteneklerine güvenini kaybetmiş bir şeyin bulunduğu düşünülürse, hukuk, disiplin veya hukuki önlemler alınabileceğinin tebliğ edilmesine.
- Okul  çalışanların öğrencilerin yaşlarına ve yeteneklerine göre kullanması gereken yararlı çevrimiçi araçları kontrol etmelidir. Sınıflardaki akıllı tahtaların teneffüslerde açık kalmamasına dikkat etmelidirler. Çocukların internetin ve dijital teknolojinin güvenilir ve sorumlu kullanıcıları olabilmesi için ana-babanın / bakıcıların oynayacakları önemli bir role sahip olduklarını kabul eder.
-  Okulumuzda 2022 yılı ve önceki yıllarda etkin ve kapsamlı veli desteği ile güvenli internet günü kutlanmıştır.  Hafta boyunca seminerler, tanıtıcı afişler ve çevrimiçi eğitimlere (webinar) etkin katılım sağlanmıştır. Ayrıca personel, veli ve öğrencilere aşağıdaki web adresleri tanıtılmış olup, buralardaki eğitici ebeveyn ve öğrenci bilgilendirici vidoları sunuları izlenmiştir. Okumuzda çeşitli web2 araçları kullanılarak sunular hazırlanmış panolar ailelerle birlikte hazırlanmıştır.

"Daha Güvenli İnternet Merkezi (gim.org.tr)

Safer Internet Center´ın resmi sayfası (https://ec.europa.eu/info/index_en)

Güvenli Web (guvenliweb.org.tr) – çevrimiçi güvenlik konuları için farkındalık portalı.

Güvenli Çocuk (guvenlicocuk.org.tr) – 13 yaşından küçük çocuklar için oyun ve eğlence portalı.

Ihbar Web (ihbarweb.org.tr) – yasadışı içerik için telefon hattı.

İnternet BTK (internet.btk.gov.tr) – İnternet ve BT yasası konusunda farkındalık portalı."

 HAFSA SULTAN PRIMARY SCHOOL

E SECURITY SCHOOL ACTION PLAN

Today, while the use of the internet is spreading and increasing very rapidly, we know that we need to find solutions to create a safe environment for our students in the virtual world and to minimize the risk types and frequency. For this reason, we organize activities to inform and raise awareness of our students, teachers, parents and staff about the risks encountered in the online environment.

One of the risks that young people are exposed to online is cyberbullying or online victimization. That is, bullying or harassment using electronic forms of communication. While some examples of cyberbullying can be clearly identified, some situations cannot. There may be cases where the language and tactics used by the cyber word to intimidate its victim are a clear sign that it is a criminal offense, and in some cases it is simply due to the bad behavior of a person. Cyberbullying often requires repetition of the action. There is a clear lack of agreement on the prevalence of cyberbullying, especially compared to traditional bullying, and this affects statistics on its prevalence. One way to address cyberbullying on the Internet is to use the link between school bullying and cyberbullying. School bullying refers to attempts by young people to improve relationships and attitudes towards each other. Such initiatives are considered potentially effective prevention measures to counter offline bullying and may also be useful in countering online bullying.

The risks posed by the internet can be reduced if young people protect their online privacy. They need to be trained to be less willing to expose their personal information online and know how to manage their privacy. This type of education is important in schools, especially from a young age. Due to the generation gap between parents and their children, there is a possibility of misunderstanding which can prevent them from trusting each other and thus lead to effective control of online risk. Therefore, communication between young people and adults should be encouraged; Engaging in a cybersecurity dialogue can help alleviate the gap and improve security measures. Such dialogues can also encourage young people to educate their parents about resources and websites online.               Teens and adults often have different interpretations of online victimization. While adults tend to correct some actions in some way, teenagers may explain the same instances as a normal activity among their peers. Successful and effective programs work to promote anti-bullying strategies at all levels in the school, from individual students and classrooms to anti-bullying teams that unite educators and students. DECISIONS MADE ABOUT OUR E SECURITY CURRICULUM one . Adding gains related to safe internet use in Axis and free activity classes and guidance activities,. 2. The issues related to the conscious use of the Internet should be determined by our School Guidance and Psychological Counselor teacher Adem YİĞİT and placed in the curriculum in cooperation with other groups. 3. It has been decided to organize seminars for the development of knowledge, skills and attitudes regarding conscious and safe internet use in children. 4. Our school has a secure internet network of the Ministry of National Education. 5. In our school, importance is given to electromagnetic pollution and internet safety. USE OF MOBILE PHONE or RECORDING DEVICES 1.Teachers and auxiliary services personnel cannot use mobile phones when students are present. 2. Students have to hand over their mobile phones, which they have to bring to school, to the school administration to be taken at the entrance and after school. It is forbidden for any student to have and therefore use a mobile phone in the classroom. 3. The student who violates the ban on keeping a mobile phone in the classroom and in the school building will be confiscated by the school administration (to be returned at the end of the period) for one week in the first violation, two weeks in the second violation, and throughout the term in the third violation. In order for the student's parent to support this sanction that will be applied in case of violation of the rules, a written agreement made at the beginning of the academic year (or during the student's registration) is accepted and signed by the parent. 4. No student is allowed to access the Wi-Fi connection within the school boundaries. In other words, it is forbidden for the student to obtain the password by any means and connect to the wireless network connection. The mobile phone of the student who is found to have violated this prohibition will be confiscated for one week. 5. The mobile phone can be used by the student within the boundaries of the school and classroom only during the course activities, under the control of the teacher and as a course tool. Uses other than for this purpose are not permitted. 6. The student's mobile phone number is not allowed to be learned by anyone other than those who are permitted by the student's parents. 7. At the meeting held at the beginning of the academic year every year, parents are informed about the use of mobile phones. 8. In the general assembly of teachers held three times a year (at the beginning, middle and end of education) with teachers, discussions are held for evaluation purposes about school safety and thus mobile phone policy. RECORDING AND PUBLISHING IMAGE AND AUDIO AT OUR SCHOOL 1. Photos and videos cannot be taken within the boundaries of the school and the school garden, except for the activities and programs that the parents of the students want to know, and by persons other than those assigned by the school administration. This prohibition also applies if a student wants to take a photo or video of another student. 2. Photos and videos taken by the people assigned by the school administration can only be published on the official website and virtual environments of the School with the request and written approval of the relevant student's parents. Photos and videos about the student of the parent who does not give consent for the student will not be published. 3. Precautions are taken to prevent students from experiencing psychological pressure during the shooting if their parents do not approve the photograph and video footage to be taken and published. 4. Personal information of students is not included in the pictures and videos published by school officials. Students will seek a teacher's permission before preparing or answering a video conference call or message. Video conferencing is moderated appropriately for the age and ability of the students. (schools should list how this will be implemented and achieved) Consent of parents and caregivers will be obtained before children participate in videoconferencing activities. The videoconferencing will take place through formal and approved communication channels, following a sound risk assessment. Only key administrators are granted access to video conferencing management areas or remote control pages. Login and password information for trained video conferencing services are only given to staff. Online courses can only be held with registered students through a closed system. e SAFETY MEASURES FOR CHILDREN -We are carrying out awareness raising activities to ensure that they can provide supervised, limited and purposeful use to children and adolescents for the family. - We make promotions to ensure the promotion and dissemination of packages related to the safe use of the Internet. - Guidance is given to parents and guardians to encourage limited internet use at home. - This subject is given priority in the lessons in order to develop applications for usage awareness. -The university receives help from public institutions in order to raise awareness of parents about control methods and technological possibilities, and to develop and disseminate necessary practices. SAFETY MEASURES FOR SCHOOL STAFF - Discretion and professional behavior is required when using school systems and devices. Provide all members of staff with up-to-date and appropriate staff training on a regular (at least annual) basis in various forms, professionally and personally, on safe and responsible Internet use. - All employees will realize that their online behavior can affect their role and reputation in the school. To be notified that legal, disciplinary or legal measures can be taken if it is thought that something is found that makes the profession or institution dangerous or that has lost confidence in their professional abilities. - School staff should check useful online tools to use according to students' age and abilities. They should be careful that the smart boards in the classrooms are not left open during breaks. Recognizes that parents/caregivers have an important role to play so that children can become safe and responsible users of the internet and digital technology. - Safe internet day was celebrated in our school in 2022 and previous years with effective and comprehensive parent support. During the week, active participation was ensured in seminars, promotional posters and online trainings (webinars). In addition, the following web addresses were introduced to staff, parents and students, and educational, parent and student informative videos were watched. In our arrow, presentations were prepared using various web2 tools, and the boards were prepared together with the families.   "Safer Internet Center (gim.org.tr) Official page of Safer Internet Center (https://ec.europa.eu/info/index_en) Safe Web (guvenliweb.org.tr) – awareness portal for online security issues. Safe Child (guvenlicocuk.org.tr) – Game and entertainment portal for children under 13 years old. Warning Web (ihbarweb.org.tr) – hotline for illegal content. Internet BTK (internet.btk.gov.tr) – Awareness portal on Internet and IT law."

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.01.2023 - Güncelleme: 16.01.2023 02:27 - Görüntülenme: 135
  Beğen | 2  kişi beğendi